4 Kasım 2013 Pazartesi

Limonlu Kek


Canım annem bu keki ilk yaptığında henüz ergenlik döneminde olan erkek kardeşimle kapışa yediğimizi hatırladığım bu tarifi birgün kendi bahçemdeki limonlarla yapacağımı söyleseler acaba ne düşünürdüm? Urla'nın bereketli topraklarında kuytuda az güneş gören ve az esinti alan bir yere diktiğimiz limon ağacımız Mayer tipi gerçek Mersin'li limon veriyor.İnce kabuklu, çekirdekli ve enfes kokulu...hepsini burda öğreniyorum. Gugıl amcaya süreki bahçemizde öten kuşların ne olabileceğini ya da yeni diktiğimiz yabanmersini hakkında daha neler öğrenebiliceğimi soruyorum... Toprağı ve doğayı hissediyorum. Her sabah kızımdan sonra üç aç kediyi kendi karışımlarımla doyuruyor, uzakta yaşam alanlarında (kafes diyemem) mazlum mazlum beni izleyen gece yorgunu dünya güzeli iki Alman kurdu Tango ve Tina'ya uzaktan iltifatlar yağdırıp güne hızlı bir giriş yapıyorum. Bu sabah kahveye gelecek teyzoşum ve biricik kuzenim Tubişim için kolları sıvadım. Tabii dalından bir limon koparıyorum önce. Oda sıcaklığında 4 yumurtayı evet evet kesinlikle sırrı burda, iyi kabarmış pufidik bir kek için mutlaka oda sıcaklığında yumurta kullanıyoruz... Birde ne yapıyoruz: unu eliyoruz.
Yumurtaları mikser maharetiyle biraz kabartınca 2 su bardağı şekeri azar azar ilave ediyoruz. Beyazlaşana dek çırpıyor ve 1 limonun kabuğunu ve suyunu ekliyoruz. Sonra 1 çay bardağı sıvıyağ 1 su bardağı ılık süt koyuyoruz. 3 su bardağı un ve kabartma tozunu içine eliyor ve tahta kaşıkla iyice karıştırıyoruz. Yağlanmış kek kalıbımıza döküp doğru 180 dereceye ısıttığımız fırına gönderiyoruz. Ben bir gece önceden suya koyup şişirdiğim kuru üzümleri de unda çevirip attım bu keke, pek yakıştı...