27 Mart 2013 Çarşamba

Cheesecake'li Browni

Evet çılgınca gelebilir kulağa. Cheesecake ve browni bir arada mı?
Birlikte sıkı bir ikili oldular inanın. Cheesecakeli katını başka bir renkle ayrıştırmak ve böylece klasik browniye farklı bir hava katmak istedim. Renk olarak bahara özel lilayı seçtim, fırınlanınca mor oldu ki benim en sevdiğim renk olur.  Çikolatayla labne pek güzel uyum sağladı.
Çikolata olarak 80 gramlık ambalajlarda satılan 2 paket eti karam bitter ve 1 paket nestle sütlü çikolata kullandım.

MALZEMELER:
yaklaşık 8 dilim için:

Brownie için
115gr tereyağı
225gr çikolata
200gr şeker/yaklaşık 20 yemek kaşığı
3 büyük yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya
105 gr un/yaklaşık 12 yemek kaşığı
1/4 tatlı kaşığı tuz


Cheesecake için;
200 gr. labne peyniri
50gr şeker/yaklaşık 6 yemek kaşığı
1 yumurtanın sarısı
2 avuç damla çikolata
tercihe göre gıda boyası

Ölçüleri kaşıkla da verdim ama lütfen bir terazi alın, sizler gibi internet kullanan tarif avcıları bunu hakediyor doğrusu, gidip alamam, ayağıma gelsin diyenler içinde güvenli bir alışveriş sitesi veriyorum. 

Önce fırınımızı 160 dereceye ayarlayalım.

Bir tencerede çikolata ve tereyağını kısık ateşte eritelim. Soğumaya bırakalım.
Sonra sırasıyla içine şekeri, tek tek yumurtaları, vanilye tuz ve unu ekleyelim. Çırpmaya gerek yok, browni hamurumuz hazır. 
30x12 cmlik kalıbı yağlayalım ve hamurun 3/4ünü kalıba dökelim.





Cheesecake katı:

Labne peynirini şekerle çırpalım.İçine yumurta sarısını, isternirse gıda boyasını ekleyelim ve iyice karıştıralım.
Sonra bir kaşıkla browni karışımının üzerine dökelim. Kalan browni hamuruyla üzerini kaplayalım.  
Bir bıçak yardımıyla gelişigüzel şekiller çizelim. Ebru gibi lila karışımın yüzeye çıktığını göreceksiniz ki bu görüntüye ben bayıldım. En son olarak da damla çikolataları serpiştirelim.
Tam 30 dakika fırınlayalım. Kürdan testinde kürdan temiz çıkarsa brownimiz hazır demektir. Hafif parçacıklı da çıksa browniyi fırından almanızı tavsiye ederim. Çünkü fırından çıktıktan sonra da pişmeye devam edecektir.


Pişince browni yeniden yüzeye çıktı, görüntüsü tam istediğim gibi olmadı, bir dahaki sefere browninin son katını koymayacağım.



Mor hat cheesecake!
Afiyet olsun.