16 Mart 2012 Cuma

Balkabaklı Pay - Pumpkin pie

''Kabak tadı verdi'' deyimi neden kabak için kullanılmış bileniniz var mı? Pişmemiş kabağın tatlısı da sebzesi de hayli sasık olur, sanırım ondan. Lakin balkabağı ile yapılmış bir tatlıya hayır demek yürek ister diyorum. Uzun zamandır aradığım balkabaklı pay tarifini sonunda bulduğuma inanarak girdim mutfağa bu sabah. Tatlı konusundaki fikir ve önerilerini her zaman dikkate aldığım eşimin de finaldeki desteğiyle sanırım hafif ve biraz da otantik bir tat yakalamayı başardım.
Şekeri az tatlılardan hoşlananlar için iyi bir alternernatif oldu. Balkabaklı pay tarifi aramam gibi yine uzun zamandır ziyaretimize beklediğimiz misafirimizle yemek sonrası kahveye eşlik etti bu pay. İyi ki geldin Selcen, yine gel...


Balkabaklı Pay:
yaklaşık 8-10 kişilik


Gerekli malzemeler
750 gram balkabağı
200 gr. krema
2 büyük boy yumurta
1 çorba kaşığı akçaağaç şurubu (yoksa da mühim değil)
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı muskat


üzerinin cevizli kırıntısı için:
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı tereyağ
1.5 çay bardağı ceviz


pay tabanı için: 1 paket eti burçak ve 3 yemek kaşığı kadar tereyağı


Yapılışı:
Fırınımızı 200 dereceye ayarlayalım.
 Elimizle unufak ettiğimiz eti burçağa erittiğimiz tereyağını katalım ve pay kalıbımızın tabanına iyice sıkıştırarak yayalım. 
Buzdolabına atalım.
Bu arada ufak parçalara ayırdığımız balkabağını az suda ve şekerde yaklaşık 25 dakika bıçak girecek kadar pişirelim.Ben kokusuna bayıldığım bir iki karanfil de ekledim.


Sonra kabakları rondodan geçirip püre yapalım ve bir kaseye alalım. Üzerine baharatları, kremayı ve yumurtaları ekleyip nazikçe harmanlayalım.


Dolapta beklettiğimiz tabana yayalım ve 200 derece de 15 dakika sonrasında ısıyı 175 dereceye düşürerek 30 dakika daha pişirelim. 


Hemen cevizli kırıntımızı hazırlayalım.
Bunun için şekeri, unu ve tarçını ufak parçalara ayırdığımız yağ ile özleştirip irice kırılmış cevizlere karıştıralım.


30 dakika daha pişen payımızın üzerine yayıp bie 10 dakika daha fırınlayalım. Ben bütün cevizlerde serpiştirdim aralara...





Dilimlediğiniz payın üzerine tarçın döküp afiyetle yiyin. Şekerini az bulursanız pudra şekeri serpebilir, veya bir top donruma ile servis edebilirsiniz. Mmmmmmm!!!




7 yorum:

Fatma dedi ki...

Harika görünüyor, tarifte çok güzel:)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık yeğen.Çok güzel görünüyor.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bende balkabagin tartini yapiyorum oda cok guzel oluyor ama sizinkide harika gorunuyor
ellerinize saglik

Adsız dedi ki...


Meral Alioglou


Bu lezzete bayıldım! İrmik Hanım bu kışı güzel tatlar ve bütün evi saran mis gibi kokularla geçirmemizi sağladı. Tariflerini ufaklıklarla denemek çok eğlenceli oldu doğrusu! Hayatınızda bir şeyler tatsız tuzsuz gidiyorsa tatlı yapmayı deneyin, insanı biraz olsun avutuyor. Hani mutluluk küçük şeylerden mutlu olabilmek değil miydi?


Teşekkürler İrmik Hanım!
Yukarıdaki metni Face sayfamda aynen paylaştım, size de merhaba demek istedim.
Tarifleri okurken az buçuk Fransızca telafuz da öğrendiğim için ayrıca teşekkür ederim!

Sevgiyle kalın...

Nice to meet you!
Meral


Adsız dedi ki...

Merhaba uzun zamandır aklımda olan bu tarifi sonunda denedim (akçaağaç şurubu ve zencefil katmadan)ben tchibo dan aldığım turta kalıplarında yaptım buzluğa attım üst kırıntısını yapıp ayrı olarak buzluğa attım yapıcak olanlara fikir olsun diye yaxıyorum herşeyi beğenmeyen eşim bile yedi :D sitenizden denemek istediğim çok tarif var ama çalışınca fırsat pek olmuyor bu arada sizi tanımasamda samimi bulduğumu söylemeden geçemicem :D kolay gelsin
Hale

Esra Özkutlu dedi ki...

ellerinize sağlık sevgili Hale…nice tariflerimde buluşmak üzere, afiyetle kalın...

Unknown dedi ki...

İrmik hanim size çok teşekkür ederim ogrenciligimde Amerika da yediğim pumpkinpie lezzetini yeniden yaşadım. Ölçüler gerçekten tutuyor tarifinizi içtenlikle paylaştığıniz için ayrıca çok mutlu ettiniz.Sevgiler.Betül