28 Şubat 2011 Pazartesi

Tartelettes a la noix de coco et au chocolat



(okunuşu = tartelet a la nua e o şokola)
Hindistan cevizli ve çikolatalı tartölet


İşte yine bir pazar akşamüstü ve minik ellerle mutfaktayız. Bu kasvetli havalarda evi saran çikolata kokusu hepimize yaşama sevinci veriyor sanki...Hindistan cevizinin egzotik aroması da buna ekleniyor. Turta hamurumuz bu sefer hindistan cevizinden oluşuyor. Tarif un içermediğinden glutensiz yiyenler için ideal.
Bruno Olivier'in meyveli tarifler kitabından başka bir lezzet... Minikle birlikte pişirilir dostlarla yenilir. Haftaya zinde girilir...



6 kişi için,
Malzemeler:
hamuru için;
2 yumurtanın akı
125 gr. şeker
1 paket şekerli vanilya
yarım limonun rendesi
200 gr. hindistan cevizi

Garnitürü için;
200 ml. krema
20 gr. pudra şekeri
150 gr. çikolata
2 tüm ve 1 yumurtanın sarısı
10 gr. tereyağı

Gerekli aletler:
Kase
Çırpıcı
Tahta kaşık
14 cm.lik tartolet kalıpları
Tencere




Hindistan cevizinden hamuru hazırlama işini kızıma verdim. Gerekli ölçülerde tüm hamur malzemeleri bir kaseye ben koydum o karıştırdı. Bir elin nesi var iki elin sesi var, öyle değil mi?




























Bu arada fırın 150 dereceye ayarlanır.
Tartolet kalıpları nemli parmakların yardımıyla, bu hamurla kaplanır.

Garnitürü için; bir tencerede kremayı, parçalanmış çikolatayı, tereyağını ve pudra şekerini birleştirelim ve kısık ateşe koyalım. Çikolata eriyince tahta kaşıkla hafif hafif karıştırarak yumuşak bir karışım hazırlayalım. Ateşin kısık olmasına dikkat edin, hep söylediğim gibi çikolata çabuk yanar...
Yeşil limon bulamazsanız sarı limon kullanın, çok büyük farklılık yaratmayacaktır...
Tencereyi ateşten alıp yumurtaları ve sarısını ekleyelim ve iyice yedirelim.




























Bu karışımı kalıplara dökelim ve yaklaşık 15 dakika kadar fırınlayalım.

Fırından çıkınca iyice soğumasını bekleyelim.


Özellikle çikolataseverlerin hayır diyemeyeceği bir tarif bu. Bu tatlım Ankara'dan beni takip eden Bilgeanne'm için olsun...

Hepinize güzel bir hafta diliyorum. Ve işte Mart!

2 yorum:

Denizin Tuzu dedi ki...

Denedim ve çok beğendim...Reçeteye bakıpta terüddüt eden,acaba nasıl olur diyen herkeze tavsiye ederim.Mutlaka keşfetmeniz gereken bir tatlı...

Esra Özkutlu dedi ki...

afiyet olsun denizin tuzu... ellerinize sağlık...