15 Temmuz 2010 Perşembe

Tatil kurabiyesi


Eveeeet, her şanslı insan gibi İrmik Hanım'da tatiline başladı. Tüm yıl denize ve güneşe kavuşmayı bekleyenlerden olan bendeniz kızımla bizim için bir ritüel olan İzmir Özdere sahillerine attık kendimizi nihayet. Üstelik yeni bir işe başlamanın verdiği heyecanla. Canım annem ve babam yine mutfakta harikalar yaratıyorlar bizim için. Bu rehavet ve dinginlik içinde anneme blogumu şu sıra ne kadar ihmal ettiğimi söylediğimde hemen bana bir tarif yapmayı önerdi. Bu minik kurabiyeler yurtdışında yaşadığımız dönemlerde annemin fransız bir arkadaşından öğrendiği bir tarif. Diyorum ya hep; boynuzun kulağa geçeceği zaten belliymiş. Hemen tamam dedim ve 3 nesil girdik mutfağa...Lezzeti şa-ha-ne olan bu kurabiyeleri denemenizi tavsiye ederim.




Adını günceme uyarladığım bu tarif için gerekli malzemeler:

Tatil kurabiyesi

185 gr. margarin

200 ml. krema

Alabildiği kadar un

İç malzemesi:

2 elma

Yarım çay bardağı şeker

2 fincan fındık kırığı


Annem tarife 1 tatlı kaşığı tarçın katarak oryantalleştirmiş daha doğrusu muhteşemleştirmiş bu kurabiyeleri.


Yapımı da son derece pratik.


İç malzemenin yapımı:


Elmaları bir tencereye rendeleyip şeker ile elma suyunu çekene dek kaynatalım. Soğuyunca tarçını ve fındığı ilave edelim.



Oda sıcaklığındaki margarini krema ile karıştırıp alabildiği kadar unu ekleyiniz. 4 parçaya bölüp yarım santim kalınlığında yuvarlaklar açalım elimizle. İstediğimiz büyüklükte üçgenler keserek iç malzememizi koyup saralım. 180 derecede 25 dakika kadar pişirelim, fırından çıkınca hemen pudra şekeri serpelim.


Biliyorum hep mevsiminde meyve tüketmeyi tercih ederim ama bu lezzet o kadar cazipti ki sizlerle paylaşmadan edemedim. Siz dilerseniz sadece şeker, fındık ve tarçınla da deneyebilirsiniz.






Afiyet olsun.


















Ayın hilal olduğu rüzgarlı akşamlarımızdan hepinize sevgiler...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

şimdi pişirdim ve keyifle yiyorum. Ellerinize Sağlık:)