13 Mart 2010 Cumartesi

Armutlu Flognarde


İşte sizlere sunacağım ilk tatlı tarifim. Çok heyecanlıyım.
Vaktiyle bir eğitim programı için gittiğim Paris'te bir kafede arkadaşımın tavsiyesi ile denediğim bu tat, bana meyveli bir tatlıda aradığım herşeyi sunuyor. Tatlıda hem sütü hem meyveyi kullanmayı çok seviyorum.
Flognarde (fulognard diye okunur) gelenekselliğini günümüzde de koruyan ve Fransızların vazgeçemediği puding ile kek arası bir tatlıdır. Canınız hafif ve farklı bir tatlı istediğinde bu hızlıca hazırlanan tarifi yapabilirsiniz. Ayrıca pek çok meyve ile denemeniz mümkün. Ama ben her zaman mevsim meyvelerini kullanmayı tercih ederim. Ilık olarak ve bir fincan filtre kahve eşliğinde tatmanızı şiddetle öneririm. Tabi bir akşam yemeği sonrası ikram edeceksiniz, bir top vanilyalı dondurma bu tatlının ruh ikizidir.

6 kişi için
Malzemeler
2 iri armut / çok olgun olmasın
50 gr. un
50 ml. sıcak süt
2 çorba kaşığı tereyağı
2 yumurta
1 tutam tuz
100 gr. şeker
1 paket vanilya
1 limonun suyu
1 çorba kaşığı pudra şekeri

Gerekli aletler
Tencere
Çırpıcı
Kase
26 cm. tart kalıbı, yağlanmış ve unlanmış

Yapılışı
Fırını 210 dereceye ayarlayın.
Vanilya eklediğiniz sütü kaynatın ve bir kenara koyun.
Yumurtaları şekerle karıştırıp, 3 dakika beyazlaşana dek çırpın.
Sırasıyla unu, tuzu, sütü ve küp doğranmış tereyağını ekleyin. Karışımı içinde pütür kalmayacak şekilde iyice karıştırın.
Armutları yıkayın, kurulayın, kabuklarını soyun, çekirdeklerini çıkartarak ince ince dilimleyin. Kararmasını engellemek için limon suyu ile karıştırın ve kalıbın dibine yayın.
Üzerine sütlü karışımı dökün ve yaklaşık 30 dakika pişirin.
Fırından çıkınca pudra şekeri serperek servis edin.
Afiyet şeker...



2 yorum:

Unknown dedi ki...

Esra birşeyi anlamadım, fırından çıkarınca kalıbı ters mi çevireceğiz? Resimden öyle anladım ben?

Esra Özkutlu dedi ki...

nurcancım, çevirmene gerek yok. sütlü karışımı dökünce armutlar hafiften yüzeye doğru çıkıyor. sadece kesip yemek kalıyor geriye...tabi biraz ılık olarak.